Meubel Management Systeem

Alvero Meubel Management

Het Alvero Meubel Management, afgekort AMM, is de meubel management systeem oplossing van Alvero. Als kantoormeubelverhuurder is Alvero al meer dan 35 jaar actief in de Nederlandse markt. Het meubel management systeem van Alvero is jaren geleden ontwikkeld. Dit meubel management systeem is ontstaan na een intern vraagstuk. Hoe kon Alvero de gigantische vloot met huurmeubilair efficiënt beheren? 

Het meubel management systeem van Alvero is de eerste 5 jaar binnen de muren van Alvero gebleven. En dat had een goede reden. Voor wij ons meubel management systeem aan de markt gingen aanbieden waren er een aantal vragen die beantwoord moesten worden. Werkt het meubel management systeem naar wens? En minstens even belangrijk, is er ook effectief een toegevoegde waarde voor ondernemingen? 

Als een van de eerste ging Alvero aan de slag met het ontwikkelen van een meubel management systeem, en nu kunnen wij ook met trots zeggen dat Alvero Meubel Management zich in de praktijk heeft bewezen bij grote namen als Rijkswaterstaat en de Belastingdienst. Meer weten over een meubel management systeem? Lees hieronder de voordelen die een meubel management systeem voor jouw onderneming te bieden heeft.

Alvero meubel management
Meubel management systeem

Waarom gebruik maken van een meubel management systeem?

Een meubel management systeem kan niet ontbreken wanneer jij als bedrijf een circulaire bedrijfsvoering nastreeft. Circulariteit is een onderwerp wat de laatste jaren een belangrijk onderwerp is geworden voor Nederlandse bedrijven. Circulariteit is natuurlijk een heel breed begrip. Een van de belangrijkste pilaren binnen circulariteit is het beheer van de roerende middelen, en dan is een meubel management systeem onmisbaar. In het meubel management systeem worden alle bewegingen van het meubilair geregistreerd. Zo moet je geen nieuw meubilair aanschaffen of huren wanneer er nog meubilair op een andere locatie beschikbaar is. Zo zorgt een meubel management systeem er voor dat jij als bedrijf efficiënt omgaat met de beschikbare resources, en niet eindigt met stapels ongebruikt meubilair in de kelder.

Niet alleen heeft een meubel management systeem voordelen op het vlak van duurzaamheid, ook financieel is een meubel management systeem interessant. Goed kantoormeubilair is namelijk niet goedkoop. Gemiddeld gezien hebben bedrijven voor enorm veel geld aan ongebruikt meubilair in opslag. De ene vestiging groeit, en de andere schaalt af. Toch wordt er voor de groeiende vestiging nieuw meubilair aangeschaft, terwijl dit onnodig is. Een meubel management systeem zorgt voor een efficiënt meubelbeheer (link SEO pagina meubelbeheer) waar kosten & duurzaamheid centraal staan.

Hoe werkt een meubel management systeem?

Bij een meubel management systeem zijn er 3 grote stappen waarin je het proces kan indelen. Ieder meubel management systemen heeft hier een eigen benaming voor. Bij Alvero Meubel Management spreken we over tag, scan en manage. In fase 1 komt het Alvero tag team langs en voorziet elk meubel van een RFID-tag met informatie over merk, type, materialen, locatie, leeftijd en staat. De meubels die zo een RFID-tag krijgen zullen uiteindelijk uitgelezen kunnen worden in het meubel management systeem. Wanneer alle meubels voorzien zijn van een RFID-tag gaan we fase 2 in, het scannen. Met onze handheld lopen wij door het gebouw heen en lezen wij de RFID-tags uit. Alle data wordt meteen opgeslagen in het meubelmanagement systeem. In stap 3 ga jij deze gegevens beheren in het meubel management systeem. Je kan verschillende handelingen uitvoeren en weet altijd welke meubels waar staan.

Hoe werkt een meubel management systeem?