Meubel Beheer Systeem

Wat is een meubel beheer systeem?

Met een meubel beheer systeem behoud jij overzicht in jouw meubelinventaris. Zoals de naam ook letterlijk aangeeft zorgt een meubel beheer systeem er voor dat jij jouw meubels op een efficiënte manier kan beheren. Beheren is dan weer een breed begrip. In eerste instantie gebruik je een meubel beheer systeem om jouw huidig meubelinventaris inzichtelijk te krijgen. Welke meubels bezit ik? En welk gedeelte is in gebruik? Bezit ik veel ongebruikte meubels? Het inzichtelijk krijgen van jouw meubelinventaris is een goede reden om gebruik te maken van een meubel beheer systeem, maar we komen nu ook al gelijk bij een 2e goede reden aan. Veel bedrijven maken gebruik van een meubel beheer systeem om er een financieel voordeel mee te behalen. Dit financieel voordeel valt op veel fronten te behalen. Zo zal jij geen nieuwe meubels aanschaffen wanneer er op een andere locatie nog staan. Een meubel beheer systeem maakt dit soort zaken inzichtelijk.

Hoe werkt een meubel beheer systeem?
Wat is een meubel beheer systeem?

Hoe werkt een meubel beheer systeem?

Voorraadbeheer van meubilair en inventaris is een hele klus, waarbij het lastig is om het overzicht te bewaren of terug te krijgen. Meubels worden in verschillende periodes aangekocht bij verschillende leveranciers. Wanneer ze dan ook nog verspreid staan over meerdere locaties wordt het haast onmogelijk om bij te houden hoe het zit met de voorraad, afschrijvingen, toekomstige investeringen, onderhoudskosten en ga zo maar door. Dan is het interessant om gebruik te maken van een meubel beheer systeem.

Bij een meubel beheer systeem zijn er 3 grote stappen waarin je het proces kan indelen. Ieder meubel beheer systeem heeft hier een eigen benaming voor. Bij het meubel beheer systeem van Alvero spreken we over tag, scan en manage. Tijdens de tag fase komt het Alvero team langs om jouw meubels te voorzien van een RFID-tag. De meubels die zo een RFID-tag krijgen zullen uiteindelijk uitgelezen kunnen worden in het meubel beheer systeem. Wanneer alle meubels voorzien zijn van een RFID-tag gaan we fase 2 in, het scannen. Met onze handheld lopen wij door het gebouw heen en lezen wij de RFID-tags uit. Alle data wordt meteen opgeslagen in het meubel beheer systeem. In stap 3 ga jij deze gegevens beheren in het meubel beheer systeem. Je kan verschillende handelingen uitvoeren en weet altijd welke meubels waar staan.

Waarom kiezen voor het meubel beheer systeem van Alvero?

Het Alvero Meubel Management, afgekort AMM, is de meubel beheer oplossing van Alvero. Als kantoormeubelverhuurder is Alvero al meer dan 35 jaar actief in de Nederlandse markt. Het meubel management systeem van Alvero is jaren geleden ontwikkeld. Dit meubel management systeem is ontstaan na een intern vraagstuk. Hoe kon Alvero de gigantische vloot met huurmeubilair efficiënt beheren? Het meubel management systeem van Alvero is de eerste 5 jaar binnen de muren van Alvero gebleven. En dat had een goede reden. Voor wij ons meubel management systeem aan de markt gingen aanbieden waren er een aantal vragen die beantwoord moesten worden. Werkt het meubel management systeem naar wens? En minstens even belangrijk, is er ook effectief een toegevoegde waarde voor ondernemingen? Als een van de eerste ging Alvero aan de slag met het ontwikkelen van een meubel management systeem, en nu kunnen wij ook met trots zeggen dat Alvero Meubel Management zich in de praktijk heeft bewezen bij grote namen als Rijkswaterstaat en de Belastingdienst. Meer weten over een meubel management systeem? Lees hieronder de voordelen die een meubel management systeem voor jouw onderneming te bieden heeft.

het meubel beheer systeem van Alvero